Nerimaujate dėl stabdžių patikimumo jūsų automobilyje? Rekomenduojame nedelsiant atvykti pas mus ir pasitikrinti, ar viskas gerai su jūsų stabdžiais. Stabdžiai – pagrindinis automobilio saugumo mechanizmas, nuo kurio priklauso jūsų bei aplinkinių žmonių sveikata ir gyvybė. Todėl čia negali būti jokių kompromisų.

Stabdžių sistema – vientisas mechanizmas, kurį sudaro keletas pagrindinių dalių: stabdžių diskai, trinkelės, žarnelės, lynai, cilindrai, stiprintuvas, stabdžių skysčiai bei sudėtingos pagalbinės saugos sistemos.

Dažniausias stabdžių sistemos gedimas – trinkelių ir/arba stabžių diskų sudilimas. Priklausomai nuo automobilio tipo, vairavimo stiliaus „teisingos“ stabdžių trinkelės gali tarnauti nuo 15 iki 70 tūkstančių kilometrų. Kodėl pažymėjome, kad „teisingos“? Šiandieną, kada stabdžių trinkelių gamintojus sunku ir suskaičiuoti, labai svarbu pasirinkti produktą, pagamintą atsakingo gamintojo. Turėdami ilgametę darbo patirtį pasiūlysime Jums geriausią produktą už deramą kainą.

Stabdžių diskai – taip pat gana greitai dylanti detalė. Dažniausiai ji sudyla natūraliai atitarnavusi tam skirtą ridą. Tačiau dažnas atvejis, kai dar gerus diskus sugadina sudilusios trinkelės. Todėl jas keisti privalu iškart užsidegus signalinei lemputei prietaisų skydelyje arba pasigirdus cypimui rate. Sudilę diskai gali sutrūkti, gali atsirasti vibracija stabdant. Dar dažnai diskų kokybei turi įtakos važiavimo stilius. Intensyvaus važiavimo metu stabdžių diskai labai įkaista (kai kuriais atvejais virš 500 laipsnių). Pervažiavus per vandenį jie deformuojasi ir ateityje stabdant visuomet sukelia vibraciją.

Stabdžių žarnelės – detalės, kurias tikriname kiekvienam pakeltam ant keltuvo automobiliui bet kokio remonto metu. Tai labai atsakinga dalis, kuriai tenka atlaikyti didelį stabdžių sistemos slėgį ir išorės poveikį (vanduo, purvas). Trūkus žarnelei automobilis tampa nevaldomas ir nelaimė neišvengiama.

Retesnis gedimas – pagrindinio stabdžių cilindro problema. Darbiniai (ratų cilindriukai) rūpestį sukelia dažniau. Ypač tai būdinga senesniems automobiliams. Cilindrų stūmokliukai užrūdyja sutrūkus išorinėms guminėms apsaugoms, arba iš vidaus veikiami drėgno stabdžių skysčio (į kurį patenka vandens kondensatas). Juk ne paslaptis, kad daugelis vairuotojų net nežino, jog kaistantis ir atvėstantis automobilio stabdžių skystis per keletą metų iš aplinkos pasisavina drėgmę. Todėl maždaug kas 3 metus jį derėtų pasikeisti. Tuomet cilindriukai nesurūdys ir neužskirs suporte.

Taigi populiariausi pagrindiniai stabdžių sistemos remonto darbai būtų šie:

  • Stabdžių diagnostika;
  • Stabdžių diskų keitimas ;
  • Stabdžių trinkelių keitimas;
  • Stabdžių cilindrų keitimas;
  • Stabdžių žarnelių keitimas;
  • Stabdžių skysčio pakeitimas, sistemos nuorinimas;
  • Stabdžių suporto remontas arba keitimas;
  • Rankinio stabdžio lynų remontas arba keitimas;
  • Kiti smulkūs stabdžių sistemos remonto darbai.